mandag den 12. april 2010

سوئد:محاکمه ی یک ایرانی به جرم پولشویی ۵ ملیارد کرون و همکاری با جمهوری اسلامی

خبر از رادیو سوئد:

یک ایرانی صاحب شرکت درشهر اومئو در شمال سوئد مظنون به خرید کالاهای مورد استفاده در برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ست.
به گزارش راپرت، واحد خبرتلویزیون سوئد، این ایرانی ازسوی پلیس امنیتی سوئد، سپو مظنون است که با دریافت مبلغ ۵ میلیارد کرون از جمهوری اسلامی در طول دو سال و دادن آن به شرکت های دیگر درکشورهای مختلف ازجمله آمریکا، کالاهایی را که فروش آنها به جمهوری اسلامی ازسوی سازمان ملل تحریم شده، برای این کشورخریداری کرده است.
دادستان Björn Rosenlöf در نهاد رسیدگی به جرایم اقتصادی نیز می گوید که که این مبلغ از ایران به حساب شرکت واریزشده و دراختیارشرکت های دیگر به ویژه در آمریکا قرارگرفته است. او می گوید که مقامات آمریکایی موفق شده اند این کالاها را که فروش آنها به ایران ممنوع بوده، کشف و توقیف کنند.
گفته می شود که کالاهایی که ازطریق این شرکت برای جمهوری اسلامی خریداری شده، احتمالا برای استفاده دربرنامه های هسته ای آن کشور بوده است.
به گفته ی Björn Rosenlöf در نهادرسیدگی به جرایم اقتصادی، این مبالغ ازایران به حساب این ایرانی ساکن اومئو واریزشده، اما خروج آنها به حساب های دیگردرنقاط مختلف جهان، محاسبه و مشخص نشده است و این جرمی ست که می تواند باعث محکومیت او به چندسال زندان شود.
فردا پنجشنبه، محاکمه ی این ایرانی در دادگاهی در اومئو آغازمی شود.
او که توانسته وکیل مدافع معروف سوئد Leif Silbersky را برای دفاع از خود دراختیاربگیرد، هرنوع اتهامی علیه خود را ردکرده و گفته است که شرکت های دیگر از حساب بانکی او سوء استفاده کرده اند.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar