søndag den 27. september 2009

حضور گسترده ایرانیان و سبزها در مسابقات جام جهانی کشتی در دانمارک




ما ایرانیان مقیم دانمارک و سوئد توانستیم با حضور گسترده و شاد خود در مسابقات جام جهانی کشتی دیشب شنبه 26 سپتامبر در شهر هرنینگ دانمارک رنگ و بوی جدیدی به این مسابقات بدهیم. استادیوم هرنینگ از صدای تشویق, شعارها, ساز و رقص و پایکوبی ایرانیان به لرزه در آمده بود و حمایتهای گسترده ای هم از طرف دیگر تماشاگران و کشتی گیران تیم های ملی سایر کشورها از حضور ورزشی-سیاسی!!! و شاد ما شد.
شعارهایی به زبان انگلیسی در حمایت از دمکراسی در ایران بر روی پارچه های سبز نوشته شده بود که به همراه پرچم های سه رنگ ایران در جاهای مختلف قسمت تماشاچیان نصب شده بود و تی شرت هایی با تصویر ندا در پشت و نوشته ایران آزاد در جلو بر تن بسیاری از شرکت کنندگان بود.



اعضای تیم ملی کشتی آزاد اسپانیا که در نزدیکی تماشاگران ایرانی نشسته بودند با ما ابراز همبستگی کردند و با توافقی که بین تماشاگران تیم ترکیه و سوئد و ایرانیان به عمل آمد تیم های همکدیگر را در هنگام انجام مسابقات فینال تشویق می کردیم و این همکاری به بهترین نحوی تا پایان مسابقات ادامه داشت.
سوای آنکه این مسابقات از طریق ماهواره به سراسر دنیا پخش میشد, گزارش های جداگانه ای هم از حضور مخالفان و سبزها در این مسابقات ازایستگاه های تلویزیونی ژاپن, آمریکا, مجارستان و چند کشور دیگر تهیه شد و تلویزیون فارسی بی بی سی و رادیو فردا هم در پخش مستقیم خود گزارشهایی در این مورد مخابره کردند. در ضمن شبکه سه تلویزیون جمهوری اسلامی ناچار به نشان دادن گوشه هایی از تماشاچیان آزادیخواه ایرانی شد.
شدت تشویق ما از قهرمانان ایرانی هنگام دریافت مدالهای برنز به حدی بود که دوربین های خبرنگاران بین المللی را به جای توجه به سمت هواداران تیم برنده مدال طلا به سمت خود جلب میکرد.
از نکته های قابل ذکر مسابقات دیشب غیبت مزدوران سفارتی بود که در روزهای قبل با پخش بلیط های مجانی و بسیج خانواده های خود به این مسابقات آمده بودند.
نکته دیگر اعلام همبستگی تعدادی از ورزشکاران و خبرنگاران اعزامی از ایران از جنبش ضد استبدادی ایران در فرصتهای متفاوت با مراجعه مستقیم به ما و نشان دادن علامت پیروزی بود که از ذکر جزئیات بیشتر به خاطر مسائل امنیتی این عزیزان خودداری می شود. بعد از پایان مسابقات دیشب یکی از اعضای همراه کاروان تیم ملی با کمک برادرش به آلمان پناهنده شده که خبر آن هم به جاهای مختلف گزارش شده.



روز جمعه هم ایران 1 مدال طلا را در کشتی فرنگی از آن خود کرده بود
دیشب نیز 3 کشتی گیر ایرانی با حریفان خود مبارزه کردند که حاصل آن دو مدال برنز بود. این مسابقات امروز 27 سپتامبر به پایان می رسد.
این مسابقات با درخشش کشتی گیران ایرانی همراه بوده است و تیم کشتی فرنگی با کسب 28 امتیاز تا به حال در صدر جدول قرار دارد.بعد از ایران کشورهای آذربایجان و روسیه در رده های دوم و سوم قرار دارند. پیش از شروع بازیهای کشتی فرنگی, قهرمانان آزاد کار ایرانی توانستند مقام سومی این مسابقات را کسب کنند.
لینک یوتیوب

http://www.youtube.com/watch?v=SXD-bijdQW8&feature=player_embedded#t=73

Ingen kommentarer:

Send en kommentar