tirsdag den 30. august 2011

رجانیوز وخبرگزاری مهر درگیری 2 باند خارجی تبار در دانمارک را حمله تروریستی نژادپرستان به نمازگزاران قلمداد کردند

امروز سه شنبه 30 اوت در درگیری مسلحانه ای که بین دو باند قاچاق مواد مخدر در محله وستر بروی کپنهاگ اتفاق افتاد یک نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند. این درگیری به هنگامی رخ داد که مراسم عید فطر در مسجد پاکستانیها در نزدیکی محل حادثه واقع شده است به پایان رسیده بود و نمازگزاران در حال خروج از مسجد بودند.
تعداد زیادی از عابران پیاده و نمازگزاران شاهد این ماجرا بودند. افرادی از این دو باند لباس پاکستانی پوشیده بودند و اعضای هر دو گروه چهره های شرقی و خاورمیانه ای داشتند.
پلیس دانمارک اظهار کرده که پیدا کردن مذنونین به علت وجود تعداد زیاد شواهد آسان است.
هیچ منبعی در دانمارک در مورد تروریستی بودن این موضوع ادعایی نکرده است.

و حالا خبر رجا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر:


حمله تروریستی به نمازگزاران در دانمارک

پلیس دانمارک از کشته و زخمی شدن دو نفر در اثر تیراندازی در بیرون مسجدی در کپنهاگ پایتخت دانمارک خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پلیس اعلام کرد که این تیراندازی در بیرون مسجدی در کپنهاگ صورت گرفته و در اثر این تیراندازی یک نفر کشته و یک نفر دیگر مجروح شده است.

"لاو تایگسن" سخنگوی پلیس گفت که تیراندازی پس از نماز عید فطر مسلمان صورت گرفت.

این سخنگو توضیحات بیشتری در این باره نداد، اما گفته می شود که این اتفاق در نماز خانه خانه فرهنگ مسلمانان در غرب کپنهاگ اتفاق افتاده است.

تلویزیون دانمارک به نقل از شاهدان عینی گفته است که این شلیک ها از یک اتومبیل در حال حرکت به سوی نمازگزارانی که از مسجد در حال خروج بودند صورت گرفته است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته اما با توجه به تحولات اخیر در شمال اروپا و نروژ گمانه زنی می شود که این اقدام از سوی گروههای افراطی و نژادپرست بوده باشد.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar