lørdag den 27. august 2011

فراخوان شرکت در دادگاه 4 پناهنده سیاسی به جرم حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در کپنهاگ





روز دوشنبه 29 اوت دادگاه شهری کپنهاگ حکم خود را در مورد چهار پناهنده سیاسی به جرم حمله به سفارت ایران صادر میکند.
حمله به سفارت ایران در تاریخ 13 مه 2010 در هنگام برگزاری تظاهراتی در اعتراض به اعدام 5 زندانی کرد در زندان اوین اتفاق افتاد. با هجوم مردم خشمگین, درب ورودی سفارت ایران شکسته شده و تعدادی از تظاهر کنندگان وارد محوطه سفارت شدند و خساراتی را به یک خودرو و چند شیشه و درب سفارت وارد آوردند.
لازم به تذکر است که در روز اول دادگاه که روز پنجشنبه 25 اوت برگزار شد نماینده ای از سفارت یا دولت جمهوری اسلامی حضور نداشت و دادستانی دانمارک شاکی عمومی این پرونده بود.

اشکان پنجه ای علاوه بر اتهام ورود به محوطه سفارت در روز 13 مه از سوی دادستانی متهم شد که در ماه فوریه 2010 دو بار به محوطه کنسولگری و سفارت ایران در کپنهاگ وارد شده است. بار اول بنری با مضمون "مرگ بر دیکتاتور" که بر پارچه سفیدی نوشته شده بود را روی نرده های کنسولگری ایران نصب کرده و اتهام دوم وی نیز شعار نویسی بر روی دیوار سفارت ایران در کپنهاگ در همان شب میباشد.
این چهار پناهنده سیاسی ضمن رد اتهامات دادستانی دانمارک, به تشریح جنایات و افشای اعدام, شکنجه و تجاوز در زندان های جمهوری اسلامی پرداختند.
شاکی عمومی ضمن محکوم کردن سرکوب مردم در ایران توسط رژیم, به جرم زیر پا گذاشتن قوانین دانمارک برای این چهار پناهنده سیاسی تقاضای 4 تا 6 ماه زندان و پرداخت 204,000 کرون (50,000 دلار) خسارت کرده است.
بیارن المکویست, وکیل مدافع پناهنگان ایرانی ضمن محکوم کردن سرکوب ها در ایران و مماشات اتحادیه اروپا و غرب با جمهوری اسلامی, خواستار رفع کلیه اتهامات از موکلینش شد.
بعد از جلسه دادگاه برای صدور حکم وارد شور شد. به علت کمبود وقت این حکم روز دوشنبه 29 اوت ساعت 12.45 دقیقه به صورت حضوری قرائت می شود

از ایرانیان مقیم کپنهاگ و حومه دعوت میشود برای حمایت و ابراز همبستگی با این مبارزان در این جلسه دادگاه شرکت کنند.

تاریخ: دوشنبه 29 اوت
ساعت: 12.30
آدرس:
Københavns Byret
Nytorv 25
1450 København K

Ingen kommentarer:

Send en kommentar