torsdag den 25. august 2011

انعکاس جنایات رژیم ایران در دادگاه ۴ پناهنده سیاسی به جرم حمله به سفارت ایران در کپنهاگ

امروز, پنجشنبه 25 اوت دادگاه شهری کپنهاگ به پرونده 4 پناهنده سیاسی به جرم حمله به سفارت جمهوری اسلامی در سال گذشته رسیدگی کرد.
ورود غیر قانونی به حیاط سفارتخانه, شکستن شیشه ها و خسارت رساندن به یک خودروی متعلق به سفارت از جمله اتهامات این افراد میباشد.
در این جلسه هیچ نماینده ای از سفارت ایران حضور نداشت و دادستانی دانمارک شاکی عمومی این پرونده بود.
هنگام ادای شهادت, دو نفر از متهمان در مورد شکنجه هایی که در دوران زندان در ایران متحمل شده بودند توضیح داده و با نشان دادن عکسهایی از کشته و اعدام شدگان نا آرامیهای دو سال اخیر ایران جنایاتی که رژیم بر مردم ایران مرتکب شده را افشا کردند.متهم دیگر ضمن انتقاد به شیوه دستگیریش توسط پلیس دانمارک توضیح داد که سفارت ایران متعلق به ایرانیان است واین رژیم جمهوری اسلامی است که نباید اجازه ورود به سفارت خانه را داشته باشد.
متهم چهارم که از ترتیب دهندگان این تظاهرات بود توضیح داد که علت برگزاری تظاهرات,
اعدام پنج زندانی سیاسی, فرزاد کمانگر٬ علي حيدريان٬ فرهاد وکيلي٬ شيرين علم هولي و مهدي اسلاميان در زندان اوين بود. وی اضافه کرد افرادی که در داخل سفارت بودند با اهانت و فحش دست به تحریک تظاهر کنندگان زده و از تظاهر کنندگان عکس و فیلم میگرفتند. این حرکت باعث شد که جو تظاهرات متشنج شده و تعداد زیادی از آنها به درب ورودی حمله کنند و به محوطه وارد شوند.
دادستانی برای متهمین به جرم ورود غیر قانونی به محوطه سفارت, هل دادن پلیس, فرار بعد از دستگیری و رساندن خسارت به ساختمان و خودروی سفارت تقاضای 4 تا 6 ماه زندان و پرداخت 204,000 کرون(40,000 دلار) خسارت کرد.
بیارن المکویست, وکیل پناهندگان متهم ایرانی اتهامات شاکی عمومی را در مورد رساندن خسارت رد کرده و خواستار تبرئه موکلین خود شد.
حکم دادگاه در روز دوشنبه 29 اوت صادر خواهد شد

Ingen kommentarer:

Send en kommentar