onsdag den 17. februar 2010

ماشین سرکوب مرزبانان همچنان قربانی می گیرد


دو شهروند کرد ایرانی به همراه دو شهروند کرد عراق روز دوشنبه در منطقه مرزی " چم پاراو" توسط مرزبانان نیروی انتظامی کشته شدند.

خبرگزاری هرانا - در تدوام سرکوب شهروندان مرزنشین 4 تن از شهروندان کرد عراق و ایران روز دوشنبه توسط مرزبانان جمهوری اسلامی کشته شدند.

به گزراش هرانا، ماشین سرکوب مرزبانان که تحت عنوان مبارزه با کالای قاچاق ماهیانه جان ده ها شهروند کرد را به صورت سیستماتیک می گیرد اینبار در منطقه مرزی "چم پاراو" از توابع شهرستان بانه موجب مرگ 4 تن از مرزنشینان شد.

به همراه دو مرزنشین کرد ایرانی به نامهای "غریب" و " نجم الدین" دو شهروند کرد عراقی نیز کشته شده اند و همچنین عده ای از اهالی روستای نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

در این بین مردم خشمگین این روستا در مقابل پاسگاه نیروی انتظامی تجمع اعتراضی برپا کرده و اقدام به شکستن شیشه های آن نمودند، تا لحظه مخابره این خبر مسئولان امنیتی از تحویل جنازه های کشته شدگان به خانواده ها ممانعت کرد.

ایجاد مرز اقتصادی بین شهر های کرد نشین و سایر شهر ها و عدم سرمایه گذاری های دولتی موجب محرومیت و بی کاری شهروندان در نقاط مرزی شده است که در برخی موارد آنها را برای حمل کالای قاچاق ترغیب می کند.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar