lørdag den 2. januar 2010

ايران/ زرهپوشهاي ضدشورش مجهز به بيل مكانيكي ممكن است به تهران وارد شوند


لس آنجلس تايمز 11/10/1388
يك وبسايت خبري اپوزيسيون گزارش داده است كه ايران خودروهاي زرهپوشِ ضدشورشِ مجهز به آبپاشهاي فشارقويِ هايتك وارد كرده كه مي‌تواند جمعيت را با آبجوش يا گاز اشك‌آور از دور خارج كنند.
وبسايت خبري گرين پاث عكسي را ارسال كرده كه يكي از 2 نوع خودرو ضدشورش را نشان مي‌دهد كه به شهر بندري بندرعباس در جنوب وارد شده‌اند.
بنا به اين منبع خبري، اين خودروها بنا به يك دستورِ خريدِ اضطراري، به ايران وارد شده‌اند. با قيمتي حدود 650هزار دلار، يك خودرو آبپاش، ظرفيت حمل 2640 گالن آب دارد و مي‌تواند آن را تا فاصله 220 فوت[75 متر] شليك/ پرتاب نمايد. اين خودرو هم‌چنين مي‌تواند مواد شيمياييِ سوزاننده يا مخازنِ رنگ 26 گالني را پرتاب كنند.
اين خودروِ آبپاش درعينحال يك سپر مكانيكي دارد كه قادر است موانع موقتي كه در خيابانها توسط اعتراض كنندگان گذاشته مي‌شوند يا حتي خودِ تظاهركنندگان را از سر راه بردارد.
هفته گذشته، اعتراض كنندگان ايراني وقتي يك خودرو پليس، يكي از تظاهركنندگان را زير گرفت؛ خودروها و موتورسيكلتهاي پليس را طي تظاهرات ضدحكومتي به آتش كشيدند.… مقامات ايراني گفتند فيلم اين واقعه كه پخش شده، جعلي است و ساخته غرب است تا عليه ايران بدنام سازي كند.…
ساعاتي بعد از پخش خبر مربوط به ورود خودرو آبپاش فشار قوي، حاميان جنبش اعتراضي ايران شروع به ارسال رهنمودها براي مقابله با آن را كرده‌اند. يكنفر گفته است بايد آن را به كوچه‌هاي باريك كشاند كه نتوانند دور بزنند و حركتش را از جلو در آنجا قفل كرد. و سپس پشت آن را با خودرو يا موانع پر كرد. هم‌چنين مي‌توان از مسيرهايي كه آبپاش آن دسترسي ندارد و نقطه كورش ا ست مي‌تواند به اين خودرو نزديك شد و آن را از داخل خودرو آتش زد. يك كاربر ديگر يادآور شده كه شاه محمدرضا پهلوي هم در ماههايي كه به انقلاب 1979 انجاميد از اين خودروها وارد كرده بود.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar