mandag den 21. februar 2011

دوم اسفند: شعارنویسی بر روی ساختمان سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ

نیمه شب دیشب سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ برای دومین بار توسط مخالفان دولت ایران مورد تعرض قرار گرفت.این بار با نوشتن شعار های مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر جمهوری اسلامی.

فیلم ضمیمه در حین نوشتن شعارها گرفته شده و شخص فیلمبردار توسط پلیس دانمارک دستگیر شده و بعد از 12 ساعت آزاد می گردد.
اعتراض اول بعد از پایان تظاهرات باشکوه و چند صد نفره ایرانیان در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در اول اسفند بود که اشکان, شاعر و رپر مبارز ایرانی با ورود به محوطه سفارت پرچم مرگ بر دیکتاتور را بر فراز دیوار سفارت مزدوران جمهوری اسلامی برافراشت


søndag den 20. februar 2011

در تظاهرات امروز کپنهاگ بنر مرگ بر دیکتاتور در محوطه سفارت جمهوری اسلامی برافراشته شد:گزارش تصویری

امروز اول اسفند, همگام با مردم دلیر کشورمان, ایرانیان مقیم دانمارک نیز دست به تظاهرات اعتراضی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در کپنهاگ زدند.




در این تجمع که بیش از 300 نفر در آن شرکت داشتند افراد و گروه های مختلف سیاسی شرکت داشتند



ایرانیان با خود پلاکاردها و بنر هایی در اعتراض به احکام اعدام و سنگسار و شکنجه به همراه آورده بودند.



در این تظاهرات ویلو سیگوردسن, شهردار سابق کپنهاگ, تووه ماگنسون, مسئول مطبوعاتی مرکز درمان قربانیان شکنجه, لینه آندرسن, نویسنده و محقق و نمایندگانی از نیروهای چپ,انجمن ایران آزاد و کمیته دفاع از زندانیان سیاسی سخنرانی هایی داشتند



-
همچنین اشکان با دکلمه های آتشینی از اشعار خود شور و هیجانی بوجود آورد تا سرمای طاقت فرسای کپنهاگ قابل تحمل تر باشد

از جمله شعارهای تظاهرات: مرگ بر دیکتاتور- مرگ بر جمهوری اسلامی- اسفند دونه دونه, سید علی سرنگونه- حکومت مذهبی, نمیخایم, نمیخایم




در دقایق پایانی تظاهرات, اشکان هنرمند ایرانی با ورود به محوطه سفارت علیرغم حضور بیش از 50 پلیس دانمارکی, پرچمی که روی آن به زبان انگلیسی مرگ بر دیکتاتور نوشته شده بود را توانست به مدت کوتاهی به اهتزاز در آورد که به وسیله پلیس دانمارک دستگیر و چند ساعت بعد آزاد شد.

torsdag den 17. februar 2011

دعوت به تظاهرات روز اول اسفند در کپنهاگ




به منظور حمایت از جنبش به پا خاسته مردم ایران و جاودانه نگاه داشتن یاد کشته شدگان اخیر راه آزادی صانع ژاله و محمد مختاری, ایرانیان دانمارک را به تظاهراتی در جلوی سفارت جمهوری اسلامی ایران فرا می خوانیم
زمان: یکشنبه اول اسفند, 20 فوریه
ساعت: 15.00
Engskiftevej No. 6, 2100 kbh Ø:آدرس سفارت جمهوری اسلامی

پیشنهاد اضافه کردن بخش لینکهای اسقاطی در آزادگی




پیشنهاد می کنم آزادگی گزینه ای جدید به نام لینکهای "اسقاطی" یا "قبرستونی" را به امکانات سایت اضافه کند تا لینکهاو نظر هایی که به علت گرفتن رأی زیاد منفی حذف شده اند در آن جای بگیرند.
حذف کاربر,لینک و نظرهای وارد شده دال بر وجود سانسور در آزادگی هست که به هیچوجه برازنده نام و ادعاهای صفر کیلومتر مسئولین آن نمی باشد. در ضمن
زیر بسیاری از این لینکهای حذف شده نظرات بسیار باارزشی نوشته میشود که با حذف لینک از دسترس عموم خارج می شود و انرژی و وقت کاربر نظر داده هم به هدر می رود.

علت گذاشتن این لینک مطلبی بود که 00 ایران در دو روز پیش زیر عنوان"
مدیران محترم آزادگی، لطفا به سربازان سایبری سپاه اجازه‌ی لجن‌پراکنی در این سایت را ندهید." فرستاده بود که یکی از پر بحث ترین لینکهای این سایت از تاریخ افتتاح تا به حال بوده است.
در بخش نظرات این لینک مخالفان و موافقان حذف عقیدتی نظرات جالب و گویایی نوشته اند که پیشنهاد میکنم آن ها را بخوانید
http://www.azadegi.com/link/2011/02/15/22789

søndag den 13. februar 2011

تظاهرات 25 بهمن کپنهاگ



همراه شو عزیز

دوشنبه ٢۵ خرداد ١٣٨٨، راهپيمايی ميليونی مردم ما در تهران، کشور، منطقه و جهان را تکان داد. اينک دوشنبه ٢۵ بهمن ١٣۸٩ در راه است و جنبش‌های مردمی در گوشه ديگری از منطقه شکل گرفته است.
از ايرانيان مقيم کپنهاک و شهر‌های اطراف دعوت می‌کنيم تا، همگام با مردم ميهن‌مان و برای تاکيد بر خواست‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌جويانه جنبش سبز، در تجمع دوشنبه ٢۵ بهمن ١٣۸٩ (١٤ فوريه ٢٠١١) شرکت کنند.
مکان :میدان شهرداری
زمان:دوشنبه ساعت شش بعدازظهر
اتحاد مبارزه پیروزی

onsdag den 9. februar 2011

آکسیون اعتراضی پنجشنبه 10 فوریه


ابتکار مشترک بر علیه مسجد امام علی بدینوسیله شما را دعوت به شرکت آکسیونی در اعتراض به تصویب لایحه ای در شهرداری کپنهاگ مبنی بر ساخت مسجد امام علی دعوت می کند.
علیرغم هشدارهای ابتکار مشترک در رابطه با ارتباط مستقیم این مسجد با سران جنایتکار جمهوری اسلامی, اکثریت شورای شهر کپنهاگ روز پنجشنبه به احداث این مسجد رأی مثبت خواهند داد. این تصویب در حالی صورت می گیرد که مزدوران مسجد همچنان به تهدید و ارعاب پناهندگان سیاسی ادامه می دهند.
هفته گذشته یکی از مزدوران مسجد به علت حمله به آکسیون آرامی که از طرف ابتکار مشترک در کپنهاگ برگزار می شد مجرم شناخته شده و به پرداخت جریمه نفدی محکوم شد.
تصویب ساخت مسجدی در دانمارک که جمهوری اسلامی از لحاظ مالی و سیاسی و عقیدتی حمایت مستقیم میکند, دهن کجی و توهینی است به جنبش به پا خواسته و ضد دیکتاتوزی مردم ایران و چراغ سبزی است به آیت الله هایی که روز به روز به اضمحلال نزدیکتر میشوند.
به همین منظور آکسیونی کوتاه مدت در مقابل درب ورودی ساختمان شهرداری کپنهاگ در روز پنجشنبه برگزار شده تا اعتراض خود را به تصویب این لایحه به گوش نمایندگانی که وارد جلسه می شوند برسانیم.

زمان: پنجشنبه 10 فوریه ساعت 17.00
مکان: درب مرکزی شهرداری کپنهاگ واقع در میدان شهرداری
تماس:
حسین فردوسی پور30251592
.ژاله توکلی:24692855