mandag den 4. oktober 2010

آیا فاجعه چرنوبیل در بوشهر تکرار میشود


برای فرار از پاسخ بیشتر در مورد افتضاح آلوده شدن سیستم رایانه ای نیروگاه اتمی بوشهر به ویروس استاکس نت, علی اکبر صالحی رييس سازمان انرژى اتمى جمهورى اسلامى ايران در پاسخ به یکی از خبرنگارن گفت" نشت كوچكى در استخر جنب راكتور اتمى بوشهر عامل تاخير در سوخت گذارى اين نيروگاه است و اين تاخير ربطى به كرم استاكس نت ندارد". همچنین آقاى صالحى به خبرگزارى جمهورى اسلامى، ايرنا، گفته است: در فرايند شستشو (قلب راكتور)، نشت كوچكى در استخر جنب راكتور مشاهده و جلوى آن گرفته شد، همين نشت چند روزى فعاليت ها را به عقب انداخت.

حال اگر این حرف آقای صالحی در مورد وجود نشت در "استخر جنب رآکتور اتمی بوشهر" که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است را جدی بگیریم بایستی نگرانی هایمان از لحاظ ایمن بودن بقیه این تاسیسات اتمی صد چندان شود.
متخصصان و مسئولین ایمنی و امنیتی این تاسیسات (هنوز به راه نیافتاده ولی دچار نشت شده) متاسفانه کسانی جز متخصصان روسی که خود در بوجود آوردن فاجعه چرنوبیل نقش داشته اند و جمهوری اسلامی که از خاموش کردن آتش سوزی در اثر نشت گاز در شهر های خود عاجز بوده است نمیباشند.
راه اندازی نیروگاه بوشهر میتواند به فاجعه ای بزرگتر از چرنوبیل منجر شود که موجب قتل هزاران نفر شده و فاجعه ای زیست محیطی بوجود آورده که در تاریخ ایران بی نظیر بوده است.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar