lørdag den 3. september 2011

خیزیش دوباره ملت آذربایجان: آذربایجان حماسه ای دیگر می آفریند: گزارش لحظه به لحظه

شنبه ۱۲ شهريور ۱٣۹۰ - ٣ سپتامبر

۲۰۱۱
از سایت اؤیرنجی


ساعت 19:50 خبرنگار اؤیرنجی حاضر در خیابانهای شهر تبریز گزارش می دهد که درگیریها در خیابان ساعت به شدت افزایش یافته ایت. همینطور درگیریها از طرف راسته کوچه به طرف پشت خیابان تربیت کشیده شده است و تعدادی از مردم در این منطقه با مامورین درگیر شده و با باتوم های الکتریکی مورد ضرب وشتم قرار گرفته اند.

ساعت 19:40 خبرنگار اؤیرنجی از تبریز گزارش می دهد که گروهی از مردم به طرف استانداری حرکت میکنند و گروهی دیگر به طرف میدان ساعت و گروهی نیز در میدان قونقا هستند. برق منطقه آبرسان تبریز را برداشته اند و این منطقه مهم تبریز در خاموشی به سر میبرد.

ساعت 19:30 خبرهای فوری رسیده از تبریز نشان از شنیدن شدن صدای شلیک گلوله میدهد. آخرین گزارشات رسیده از این شهر به وبسایت اؤیرنجی حاکی از آن است که صدای گلوله به صورت متوالی در خیابان فردوسی و سه راه امین شنیده میشود. همچنین گزارشات تایید نشده نیز خبر از زخمی شدن چندین نفر در این شهر می دهد.

ساعت 19:25 خبرنگار اؤیرنجی از تبریز گزارش میدهد که تظاهرات مردم این شهر و درگیریها به مقابل استانداری آزربایجان شرقی و چهار راه شهناز تبریز کشیده شده است. درخیابانهای استانداری و شهناز درگیری شدیدی گزارش شده است و ماموران شروع به پرتاب گاز اشک آور کرده اند وتلفنهای آن مناطق قطع شده است تعداد دستگیرشده گان زیاد گزارش شده است تمام مغازه ها در منطقه راستا کوچه بسته وهمه بازاریان به مردم ملحق شده اند .

ساعت 19:15 آخرین گزارشات رسیده از اورمیه نشان از مقاومت مردم این شهر دارد. با اینکه درگیریهای شدیدی در خیابانها و میادین اصلی این شهر رخ می دهد اما مردم میدان را خالی نمی کنند. هم اکنون مرکز اصلی شهر با حضور گسترده ملت آذربایجان روبرو است. درگیریهای شدید در خیابان عطایی ادامه دارد. موتور سیکلت نیروهای سرکوب گر در خیابان طالقانی (زنجیر) اورمیه به آتش کشیده شده است.

ساعت 19:00 خبرنگار اؤیرنجی از تبریز گزارش می دهد که هم اکنون در مناطق قونقا باشی و باغ قاباغی درگیری شدید بین مردم و نیروهای امنیتی رخ داده است. با وجود شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی مردم تبریز در خیابانها و میادین اصلی به تظاهرات مسامت آمیز خود ادامه می دهند. منطقه باغ قاباغی به شهر جنگ زده تبدیل شده است. مردم به طرف میدان ساعت در حال حرکت هستند.

ساعت 18:50 اخبار ارسالی شاهدان عینی از شهر تبریز به وبسایت اؤیرنجی حکایت از آن دارد که ما بین تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی درگیری شده است. هم اکنون مابین راسته کوچه و بازار محمدی درگیری شدید رخ داده است. تظاهرات کنندگان شعارهای در حمایت از دریاچه اورمیه سر می دهند. از شهر اهر هم گزارش می شود که جو این شهر به شدت امنیتی است. صدها نیروی امنیتی در خیابانهای شهر خصوصا میدان پلیس راه مستقر شده اند. در اورمیه هم درگیری شدید در خیابانهای طالقانی و مطهری شدید گزارش می شود.

ساعت 18:45 گزارش شاهدان عینی از شهر اورمیه به وبسایت اؤیرنجی حکایت از آن دارد که تظاهرات از مرکز شهر و خیابان عطایی شروع شده است. نیروهای امنیتی با پرتاپ گاز اشک آور سعی در گراکنده کردن تظاهر کنندگان کرده اند. مردم هنوز در خیابانهای اورمیه شعار سر می دهند.

ساعت 18:30 گزارشات رسیده به وبسایت اؤیرنجی از شهر تبریز حاکی از آن است که تظاهرات عظیمی در این شهر شروع شده است. خبر های رسیده حاکی از تظاهرات 10 ها هزار نفری از شهر تبریز در راسته کوچه تبریز دارد. دیگر خیابانهای اصلی شهر تبریز هم پر از جمعیت گزارش می شود.

ساعت 18:38 تظاهرات و درگیری در شهر اورمیه به دیگر خیابانهای هم کشیده شده است. هم اکنون درگیری مردم در خیابانهای شهرام، بهار (قاپان قدیم)، زنجیر و طالقانی حضور مردم بسیار چشم گیر از هفته قبل گزارش می شود. بار دیگر تظاهرات مسالمت آمیز آذربایجانیها توسط نیروهای امنیتی ایران به خشونت کشیده می شود.

ساعت 18:33 گزارشات شاهدان عینی از شهر اورمیه حاکی از آن است که مردم در میدان مرکز و خیابان مطهری با نیروهای ضد شورش درگیر شده اند. گفته می شود چندین لاستیک آتش زده شده است . نیروها با شلیک اشک آور به مردم حمله کرده و مردم نیز در حال سنگ پرانی می باشند. اوضاع شهر شدیدا امنیتی است.

ساعت 18:20 گزارشات رسیده از اورمیه حاکی از آن است که کنترل میدان مرکزی اورمیه بدست مردم افتاده است. نیروهای امنیتی از ترس مردم اقدام به خالی کردن این میدان نموده اند. تظاهرات مسالمت آمیز ملت آذربایجان در شهر اورمیه کلید خورده است. هم اکنون هزاران آذربایجانی در خیابانهای اورمیه فریاد اورمو گؤلو جان وئریر مجلس اونون قتلینه فرمان وئریر سر می دهند. از دیگر شهرهای اذربایجان هم خبر می رسد که جو به شدت امنیتی است. اما حضور چشمگیر ملت آذربایجان در خیابانها بی نظیر است.

ساعت: 18:00

اؤیرنجی: بر اساس اخبار شاهدان عینی به وبسایت اؤیرنجی، ملت آذربایجان در اورمیه خیزش دوباره ای را علیه خشک شدن دریاچه اورمیه آغاز کردند. اخبار رسیده حاکی از آن است که قیام و تظاهرات در خیابانهای امام و عطایی شروع شده است. خیابانها پر از نیروههای امنیتی است.

ساعت 17:30

اؤیرنجی: در پی فراخوان از سوی فعالان ملی شهرهای مختلف آذربایجان از جمله فعالان حرکت ملی شهرستان اهر برای تظاهرات در روز شنبه ساعت 6 بعد از ظهر، فضای شهر اهر کاملا امنیتی بوده و تعدادی از این فعالان از سوی ماموران امنیتی به صورت تلفنی مورد تهدید قرار گرفته اند، چند دقیقه پیش نیز ابراهیم نوری فعال حرکت ملی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بنا به اخبار رسیده تعداد زیادی نیروی امنیتی سوار بر موتور در کوچه های فرعی منتهی به میدان پلیس(قره باغ) مستقر گردیده اند و همچنین لباس شخصی نیز در میادین اصلی شهرستان اهر دیده می شود. ماموران امنیتی همچنین مانع خروج بعضی از فعالان ملی از خانه هایشان شدند و تا الان نیز تجمعی صورت نگرفته است

Ingen kommentarer:

Send en kommentar